onsdag 8. desember 2010

Flatemønster

Dette er den siste oppgaven vi har jobbet med så langt. Først så skullevi tegne et element, jeg så i blader og bøker for å få inspirasjon, for det var veldig vanskelig og finne ut en ting jeg kunn tegne og sette sammen som et mønster. Jeg tegnet først en blomst med en vase, så sa Trine at jeg måtte gjøre mer med det mønsteret jeg hadde valgt. Så da klippet jeg rett og slett bare blomsten av og fikk bare vasen. Jeg tegnet mange forslag på designet på vasen, og kom fram til to stykker. En helt hvit og en med striper. Når vi hadde tegnet, kopiert og satt sammen tegnet jeg det over på silkepapir og limte på telysestaker med dekoupage.   




Etterhvert kunne vi kopiere ut mønsteret på silkepapir men jeg synes at det var finere når vi tegnet på for det ble liksom litt mer liv i den.




Her laget jeg to med hjerter på som jeg skal gi i julegave:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar